Seo Uyumlu Etiket Kullanımı

içerik-içinde etiket-nasıl-kullanılır

  Etiketler ve kategoriler yazıları sınıflandırmak ve kullanıcıları doğru yönlendirmek için önemli bir çalışmadır. Etiketlerin nasıl ve ne kadar kullanıldığı tüm arama motorları için belirleyici unsurlardandır. Google ve diğer arama motorlarına iyi görünmek ve aynı zamanda da kullanıcı odaklı olmak için seo odaklı çalışmak gerekir. Etiketlerin doğru kullanımı da uzun bir süredir seo önceliklerindendir. Etiketler yerinde kullanıldığında fayda sağlarken yanlış kullanılırsa ayağınıza dolaşabilir.

 Eskiden yazıları konusuyla ilişkilendirmek için alakalı veya alakasız bir çok kelime kullanılırdı. Üst sıralara çıkmak için onlarca etiket verilerek rengini değiştirip gizlenmeye çalışılırdı. Google da geçen zaman içinde getirdiği kriterlere yenilerini ekleyerek büyük bir gelişim gösterdi. Artık etiketlerden beklentisi kategoriler gibi yazıları genel kullanım için sunmak. Hem blog sayfaları ve web siteler için bir düzen hem de kullanıcı odaklı bir çalışma olarak görüyor artık. Bu nedenle yazılarınıza etiket verirken bir sonraki yazılarınızı da düşünerek aynı yerde toplamaya özen gösterin.

Seo Uyumlu Etiket Nasıl Olur?

 Özellikle blogger altyapısı olan bloglarda kategorilemek olmadığı için etiketler daha da önemli bir hal aldı. Google gözünde artık etiket ve kategori aynı düzeyde değerlendirildiğinden bu değişime ayak uydurmalı ve içerikle benzer anlamlar taşıyan bir çok etiket kullanmaktan kaçınılmalıdır. Hazırladığınız içeriği yayına aldığınızda bir çok link oluşturmuş oluyorsunuz. Hem yazının başlığı hemde etiketler için link oluşturulur ve bunlar bir de mobil için ayrı düşünülür. Birbiri ile aynı anlama gelen bir çok etiket kullanıldığında yazının dizine eklenmesinde çelişmeler olabilir. En fazla 3-4 etiket kullanarak bu karışıklığı gidermek ve sıralamadaki yerinizi belirlemek yine sizin elinizde. Blog yazılarını nasıl etiketlemeliyim? Etiket nasıl silinir?
  • Etiket verirken bir daha kullanmayacağınız kelimeleri eklemeyin. Etiketlerin sürdürülebilir ve üretici olması gerekir. Pasif kalan her etiket yazının sırtında kambur olarak kalacaktır.
  • Verdiğiniz etiketlerin yazı sayısını çoğaltmalısınız. Eğer bir etikette 50 yazı varken başka bir etiket 1 olarak kalmışsa bu o etikete bağlanan yazının otoritesini olumsuz etkiler. 
  • Etiket verilirken yazının anahtar kelimesinden faydalanılmalıdır. Anahtar kelimenin az kullanıldığı içeriklerde etiketler uyumsuzluğu gidermek adına başka bir kelimeye verilebilir. 
  • Yazınız uzun oldukça ve anlatılan konu çeşitlendikçe verilen etiketlerde sayı olarak artış sağlanabilir. Örneğin; 100 kelimelik bir yazı da 3-4 etiket kullanırken 200 veya 300 kelime şeklinde daha uzun içeriklerinizde etiket sayısı kademeli olarak düşürülerek kullanılmalıdır. 100 kelime 3-4, 200 kelime 5-6, 300 kelime 7-8 gibi gittikçe düşürülen sayıda etiket kullanılmalıdır. 
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

Facebook Comments

0 yorum