Üst Sıralara Çıkma'nın 20 Yolu

üst-sıralara-çıkmak-için-yöntemler

Üst sıralara çıkmak için yöntemler, Google ilk sıraya nasıl çıkılır? Google sıralama yükseltme
  Blog yazılarınızın daha çok ziyaretçi çekmesi ve yazıların daha çok okunması için ilk sıralarda yer almanız gerekir. Google da üst sıralara çıkmak için neler yapılmalıdır? Arama motorlarında ilk sayfayı hedeflemek için yöntemler nelerdir? gibi soruların cevabını bu yazıda ve içeriğinde paylaştığım linklerde bulabilirsiniz.

  Söylenenlere göre Google arama motorunun uyguladığı ve sıralamalara etki eden 200 kriter var. Daha önceki yazımda 41 önemli kriteri derlemiştim. Google da 41 Sıralama Yükseltme Kriteri bağlantısına tıklayarak yazıyı okuyabilirsiniz. Bu yazıda ise değinmediğim ve önemli bulduğum diğer kriterlerden bahsetmek istiyorum. Bu kriterlerin hepsi ne kadar doğru belli değil ama SEO uzmanlarının tahminleri ile birlikte kanıtlanmış bilgilerde barındırıyor. Emeklerinizin tam karşılığını almak için rakiplerinizden ayrılmanın tabi ki bazı yöntemleri olacaktır. Bu nedenle verilen kriterleri uygulayarak daha başarılı yer edinebilirsiniz.

1)  Ülke Uzantısı: Domain adresiniz ülke uzantısı ile bitiyorsa ilgili ülkedeki sıralamasında olumlu fayda sağlarken dünya çapında gelişim için bir adım ileriye götürmez. Hedeflediğiniz alan çok önemli nerede yükselmek istediğinize önceden karar vermelisiniz.

2)  Anahtar Kelimeyle Başlayan Başlık: Tahmin edilen ama çoğu blog yazarı tarafından pek dikkat edilmeyen konudur. Anahtar kelimeyle başlayan bir başlık, anahtar kelimenin sonlarda kaldığı başlığa göre daha avantajlıdır. Üst sıralara çıkmak için önemli bir ipucudur.

3)  Anahtar Kelime Sıralaması: Arama motorunda anahtar kelime ile arama yapan birinin sonuçlarda sağladığı tam eşleşme, farklı sıralanan anahtar kelimelere göre daha üst sıralarda görünür. Bu nedenle anahtar kelime araştırması yapmak ve doğru sıralamak çok önemli bir paya sahiptir.

4)  Verilen Linkin Kalitesi: Güvenilir ve otorite haline gelmiş sitelere link vermek önemlidir. Çoğu blog yazarı link vermek konusunda cimri olsa da Google göründe faydalı algılanır.

5)  Toptan İçerik: Sayfadaki içeriğin orjinalliğinin sorgulandığı önemli bir kriterdir. Eğer içerik daha önce indekslenmiş başka bir sayfadan kopyalanmış ise onun kadar iyi bir sırada olmayacak ve kopyalanan yazının destekleyici indeksi olarak kalmak zorunda olacak.

6)  Kırık Linkler: Bir sayfada çok fazla kırık link olması o sitenin güncel olmadığı ve terk edilmiş olduğu bilgisini verir. Google bir sitenin ana sayfasının kalitesini belirlerken kırık linkleri göz önünde bulundurur. Kırık link, verilen bağlantının sizi istenilen sayfaya götürmemesi sonucudur. Kırık link sorgulamak için brokenlinkcheck servisini kullanabilirsiniz.

7)  Sayfa Kategorisi: Sayfanın bağlı bulunduğu ve daha çok ilgili olduğu sinyalini veren kriterdir. Bir başka sitenin aynı kategoride daha az ilgili olması durumunda üst sıralara çıkma şansınız artacaktır.

8)  Site Haritası Önceliği: Bir sayfada sitemap.xml site haritasının kullanılması önceliği etkiler ve sıralamada olumlu katkı sağlar. Bu konuda yardım almak için Google Web Yöneticisi Ayarları yazımı okuyabilirsiniz.

9)  İletişim Sayfası: Google Quality Document'da belirtilen bilgiye göre yeterli seviyede "İletişim" bilgileri olan siteler öncelikli oluyor. Hatta iletişim bilgilerinizin "Hakkımda" sayfası gibi kimdir bölümüyle eşleşmesi durumunda katkısı daha fazla oluyor.

10)  Sayfa Sayısı: Bir sitedeki sayfa sayısı kalitesine bakılmaksızın güvenilirliği olumlu etkiler. Ekleyeceğiniz sayfalar büyük site mi yoksa zayıf site mi olduğunuz konusunda kaynak sağlar.

11)  Site Haritasının Olması: Bir üst madde de sayfa sayısının öneminden bahsettim. İşte o sayfalar içinde en önemlilerinden biri olan site haritasıdır. Bu sayfa sayesinde daha hızlı ve mükemmel bir indeksleme sitenizi bekliyor olacak.

12)  Wikipedia Sayfalarından Alınan Linkler: No follow olsa bile pek çok otoriteye göre wikipedia'dan alınan linkler sıralamadaki yeri etkileyen bir yöntemdir.

13)  Karşılıklı Linkler: Eskiden blog yazarları ile aramızdaki münasebet link değişimi ile sınırlıydı. Kriterlere bakılırsa aşırı link değiş tokuş etmek zararlıdır ve kaçınılması gerekir.

14)  Link Alınan İçeriğin Kelime Sayısı: 1000 kelime ile hazırlanmış bir içerikten alınan link, 50 kelime ile sınırlandırılmış bir içerikten alınan linkten her zaman daha değerli olacaktır.

15)  Direkt Trafik: Google kullanıcıların bir siteyi ziyaretini ve takip niteliğinde geri dönüşlerini algılamak için Chrome verilerinden faydalanır. Direkt trafiği fazla olan siteler üst sıralara çıkmak için daha avantajlıdır.

16)  Google+ Topluluğu: Kendi Google+ çevrenize eklediğiniz siteler ve yazarlar daha üst sıralarda gösterilir. Ne kadar çok kişinin çevresine dahil olursanız o kadar faydalı olur.

17)  Facebook Paylaşımları: Doğal yoldan backlink sağlamak konusunda benzerlik gösteren facebook paylaşımları, aldığınız facebook beğenilerine göre daha etkilidir.

18)  RSS Üye Sayısı: Google popüler ve her yazarın hedeflediği "Feedburner" servisinin sahibi olduğundan belki de üye sayısı arttıkça popülerlik ve marka sinyali olarak algılar ve üst sıraları görmenizde yardımcı olur.

19)  Meta Etiket Spamlama: Oluşturulan meta etiketi anahtar kelimeyle doldurabilirsiniz. Sayfanızın başlığı, açıklaması ile uyumlu olmayan kandırmaya yönelik anahtar kelime yoğunluğu sıkıntı yaratır.

20)  İlgili Domainden Link Alma: Sitenizle alakası olmayan sayfalardan alınan doğal olmayan linkler aşırıya kaçıldığında şüpheli durumuna düşersiniz.

  Daha sıralanması gereken çok sayıda kriter olmasına rağmen uygulamanız gereken en önemlileri yazmak istedim. Bu yazım ve içinde verdiğim linkler dışında Google da ilk sayfaya nasıl çıkılır yazımı da okumanızı tavsiye ederim. Bu arada yapacağınız değişiklikler için hemen sonuç almayı düşünmeyin. Arama motorlarına süre verin ve örümceklerin sayfanız hakkında güncellemesini bekleyin.

✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵
Facebook Comments

0 yorum