Banka Çağrı Merkezi(Call Center)

Merhabalar;

Bir çok insan gerek banka gerekse farklı firmaların Call Center larını yani çağrı merkezlerini arıyor aramak zorunda kalıyordur. Peki görmediğimiz bu ortam nasıldır hiç merak ettiniz mi?

Çağrı merkezi çalışanları belirli vardiya diliminde, bir PC başında kulaklık kulağında belirli bir disiplin ( genel de sıkı bir disiplin) ile çalışan sivil asker diyebiliriz.

Çünkü her yaptıkları şey kurala bağlıdır. Mola süresi , işe başlaması, işten çıkışı, konuşması hatta ekranda ne yaptığının görüntüsü ve konuşması çalıştığı süre içerisinde kayıt altına alınır. Ne konuda nasıl konuşacağı kendisine verilen eğitim ile sabittir ve belirli bir kalıbın dışına çıkamazlar.

Bu işi yapan insanlar, morali bozukta olsa, sorunları da olsa, görüşmede müşteri bağırıp çağırsa da genel olarak sakin olmak zorun da, görüşme süresini ortalamanın üzerine çıkartmamak zorundadır.

Aslında ciddiyet gerektiren, firmaların ses vitrini diyebileceğimiz bir birimdir. Herkesin gerçekten yapabileceği bir iş değildir. Sizin bir takım lideriniz vardır. Bu kişi sizi sürekli takip eder, gerektiğin de görüşmenizi dinler, zor da kaldığınız da sorunlu müşteri olduğun da bu takım lideri görüşmeyi devir alabilir.

Bu işin en güzel yanı, genel de kalabalık bir iş ortamı, genç kuşak çalışanları, mesai saatlerinin düzenli olması, hele bir de kurumsal bir işyerine (banka gibi) aitse düzenli maaş ve ek olanakları göz önüne alınınca yapılmayacak bir iş değildir. Özellikle avrupa ülkelerin de bu işten emekli olanlar vardır. Ülkemiz de ise genç kuşak ve 2-5 yıl yapılan geçiş basamak mesleği gözü ile bakılıyor bu işe...

Ama gelişen konjoktör de bu işte ustalaşmak ilerisi için güzel bir kariyer olabilir diye düşünüyorum. Belirtmeden geçmek istemem bir süre agent (müşteri temsilcisi) bir süre de takım liderliği yapmış birisi olarak bu yazımı sizler ile paylaştım.

Umarım faydalı olmuştur.

Saygılarımla
Facebook Comments

0 yorum